درمان میخچه پا و دست در منزل | چگونه میخچه را از بین ببریم

درمان میخچه پا

میخچه دست و پا به عنوان زائده های پوستی شناخته میشوند که که در گذر زمان در اثر فشار، اصطکاک و رطوبت ایجاد میشوند. اگر به دنبال درمان میخچه هستید در این مقاله تمامی روش های درمان میخچه انگشت پا، درمان میخچه کف پا و درمان میخچه دست را به شما آموزش دادیم. اگر نمیدانید میخچه پا چیست و با انواع آن ها و شکل شان آشنایی ندارید حتما مقاله میخچه چیست را مطالعه کنید.

علائم میخچه پا
علائم میخچه پا

علائم میخچه پا

میخچه پا یا foot corn که میخچه پا به انگلیسی است به صورت پوست سفت و ضخیم روی بخش هایی از پا نمایان میشود که معمولا میخچه کف پا و میخچه دست به صورت دایره ای هستند و مرکز مشخصی در آن ها قابل مشاهده است.

میخچه و پینه میتوانند احساس قدم زدن بر روی سنگ را به وجود آورند و علائم میخچه پا که در زیر توضیح میدهیم نشان دهنده حضور آنها در پا و دست میشوند:

  • وجود توده سفت
  • وجود توده برجسته
  • ایجاد پوست ضخیم و سفت
  • ایجاد حالت پوسته پوسته و خشک شدن پوست
  • احساس درد و ناراحتی در زیر پوست
  • التهاب

در صورت مشاهده علائم میخچه انگشت پا و میخچه انگشت دست بهتر است به سرعت به پزشک مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان برای رفع میخچه پا درمان مناسب را انتخاب و اجرا کند. اگر نمیدانید چگونه میخچه را از بین ببریم حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برای درمان میخچه بین انگشتان پا و دست میتوانید با همکاران ما در کیلینیک زیبایی در تهران تماس بگیرید و در سریع ترین زمان از شر میخچه دست و پا خلاص شوید. برای اطلاع از شرایط و خدمات زیبایی این مجموعه میتوانید به صفحه کیلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید.

عوارض میخچه پا و دست

در مورد عوارض میخچه پا و دست میتوان گفت در صورت عدم درمان میخچه پاشنه پا یا پینه پا، احتمال دارد به طور خودرو این زایده ها بزرگتر شوند. تا زمانی که شما علت رشد ریشه میخچه را پیدا نکرده و آن را متوقف نکنید، این زائده ها به شکل میخچه کف دست و میخچه انگشت وجود خواهند داشت.

در برخی موارد، ممکن است این زائده‌ها عفونتی شوند که باعث درد و مشکلات راه رفتن برای فرد می‌شود. همچنین گاهی نیز ممکن است سبب بروز ناهنجاری های استخوانی و آناتومیکی در دست و پا شوند. به همین دلیل توصیه میشود میخچه روی انگشت دست و میخچه لای انگشت پا را جدی بگیرید و به سرعت برای درمان میخچه در پا و دست اقدام کنید.

از دیگر عوارض میخچه پا و دست میتوان به لنگیدن در حین راه رفتن و احساس درد در دست در حین کار کردن است. همچنین عوئارض خطرناکی برای بیماران دیابتی ذکر شده است که بهتر است افراد به سرعت برای رفع علائم میخچه و درمان میخچه روی انگشت پا و میخچه روی دست اقدام کنید.

اگر به دنبال درمان میخچه با لیزر هستید و میخواهید در سریع ترین زمان میخچه پا و دست شما درمان شود پیشنهاد میکنیم به صفحه لیزر میخچه پا مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

علت میخچه پا

بسیاری از افراد به دنبال یافتن علت میخچه پا هستند و میخواهند بدانند علت میخچه کف پا چیست و چطور میخچه نرم و میخچه ی پا سخت ایجاد میشود.

به طور کلی علت میخچه پا و دست تحت فشار و اصطکاک قرار گرفتن پوست میباشد. این فشار و اصطکاک میتواند در اثر موارد زیر باشد:

  1. پوشیدن کفش های تنگ و نامناسب
  2. پوشیدن کفش های پنجه باریک سبب ایجاد میخچه انگشت شست پا
  3. پوشیدن کفش های پاشنه بلند
  4. دوخت نامناسب در کفش
  5. نپوشیدن جوراب سبب ایجاد میخچه پا در کودکان
  6. استفاده از جوراب های نامناسب علت ایجاد میخچه روی پا
  7. پا برهنه راه رفتن علت ایجاد خار پاشنه یا میخچه
  8. دویدن و راه رفتن های طولانی خطرات میخچه پا را افزایش میدهند
  9. دورخه سواری و ورزش بدنسازی بدون دستکش عامل ایجاد میخچه در دست
  10. افزایش سن
  11. انگشت پا چکشی علت میخچه زیر انگشت پا و میخچه شست پا

پیشگیری ابتلا به میخچه

برای پیشگیری ابتلا به میخچه اهمیت رعایت اصول اولیه مراقبت از پوست و حفظ سلامت پوست بسیار بالاست. این اقدامات میتواند به کاهش خطر ابتلا به میخچه و پینه کمک کند:

  1. هر شب پا را برای جلوگیری از میخچه زیر پوستی با آب و صابون شستشو دهید با استفاده از یک برس شستشو.
  2. بعد از شستن و خشک کردن پاها برای جلوگیری میخچه زیر پا و میخک پا، از کرم مرطوب کننده مخصوص پا استفاده کنید و از لوسیون بدن خودداری کنید.
  3. از کفش و جوراب با سایز مناسب که اصطکاکی در پوست را ایجاد نمیکند برای جلوگیری از ایجاد و در آوردن میخچه از پا استفاده کنید.
  4. برای خرید کفش، در انتهای روز اقدام کنید زیرا در طول روز سایز پا افزایش میابد و در انتهای شب پا در بزرگترین سایز خود قرار دارد.
  5. به صورت دوره ای به پزشک مراجعه کرده و بررسی های لازم را برای درآوردن میخچه از پا و عدم وجود میخچه در دست و پا انجام دهید.
  6. هنگام کوتاه کردن ناخن های پا، ناخن ها را مستقیم و نه زاویه دار ببرید تا مجبور به از بین بردن میخچه انگشت پا نشوید.
  7. با استفاده از سنگ پا پوست سفت و خشن را به آرامی حذف کنید.
  8. هر روز جوراب تمیز بپوشید و برای جلوگیری از عرق کردن از پودر بچه استفاده کنید.
  9. هنگام استفاده از ابزار برای جلوگیری از ایجاد میخچه بزرگ دست دستکش بپوشید.
  10. وجود میخچه بدون درد را جدی بگیرید و به سرعت برای درمان میخچه در کف پا و میخچه در انگشت دست اقدام کنید تا موضوع جدی تر و دردناک تر نشود.

با درمان درست، میخچه و پینه قابل برطرف شدن هستند اما بدون تغییر در سبک زندگی یا استفاده از کفش مناسب ممکن است دوباره ایجاد شوند.

اگر درگیر لک صورت هستید و نمیدانید چطور در سریع ترین زمان از شر این لک ها خلاص شوید حتما راهکار های مقاله پماد موپیروسین برای لک صورت را مطالعه کنید.

درمان میخچه پا
درمان میخچه پا

درمان میخچه پا

برای درمان میخچه پا روش های مختلفی وجود دارد و شما میتوانید این راه ها را امتحان کنید اما باید دقت داشته باشید که اگر میخچه شما پیشرفته باشد و شما احساس درد و ناراحتی در پای خود داشته باشید باید برای درمان میخچه در پاشنه پا و یا دست خود اقدامات پزشکی را انجام دهید.

درمان میخچه ریشه دار گاهی تنها با جراحی میخچه کف پا انجام میشود و تنها این راه درمان جوابگو است. متاسفانه جراحی میخچه دست و جراحی میخچه پا درد دارد اما در مورد میخچه های ریشه دار و عمیق و بزرگ این راه کارساز است.

اکنون که میدانید میخچه از چی به وجود میاد در این قسمت میخواهیم به شما بگوییم برای میخچه پا به چه پزشکی مراجعه کنیم و میخچه چگونه درمان میشود.

اگر سوالی در این حوزه در ذهن شما باقی مانده بود میتوانید در بخش نظرات این صفحه مطرح کنید تا کارشناسان مجموعه ما در سریع ترین زمان پاسخ صحیح را به شما ارائه دهند.

لیزر ها علاوه بر درمان میخچه پا برای درمان های دیگر هم مورد استفاده قرار میگیرند که یکی از این کاربرد ها برای رفع تیرگی زانو میباشد. برای اطلاع از روند تاثیرگذاری لیزر در رفع تیرگی زانو میتوانید به صفحه رفع تیرگی زانو با لیزر مراجعه کنید و از این خدمات کلینیک ندای سلامت بهره مند شوید.

چسب میخچه

چسب میخچه مانند چسب زخم عمل میکند و حاوی سالیسیلیک اسید ۴۰ درصد است. برای استفاده از چسب میخچه کف پا، حتماً به مشاوره دکتر پوست مراجعه کنید تا مطمئن شوید که آسیب یا عفونتی روی پوست شما ایجاد نمیشود.

استفاده از چسب زگیل و میخچه یکی از روش های ساده‌ تر درمان زگیل و میخچه است و به انگلیسی به آن “corn pad” میگویند. شما میتوانید این چسب‌ ها را بدون نیاز به نسخه از داروخانه تهیه کنید. چسب میخچه حاوی ۴۰% اسید سالیسیلیک است و هر چند وقت باید یکبار تعویض و جایگزین شود.

برای استفاده از چسب میخچه دست و پا ناحیه میخچه را شستشو دهید و خشک کنید. در پاسخ به سوال چسب میخچه چند روز باید بماند میتوان گفت چسب میخچه را روی ناحیه آسیب‌ دیده قرار دهید تا به مدت ۴۸ ساعت روی آن باقی بماند.

تا ۱۴ روز، هر ۴۸ ساعت یکبار و زیر نظر پزشک از چسب میخچه استفاده کنید. پس از برداشتن چسب میخچه، پاهایتان را ۵ دقیقه در آب گرم نگه دارید.

قطره میخچه

یکی از روش های درمان میخچه دست و پا استفاده از قطره میخچه میباشد. سالیسیلیک اسید یکی از اسیدهای آلی مهم است که در غلظت‌ های پایین برای درمان ضایعات پوستی مانند میخچه پا با عنوان محلول ضد میخچه استفاده میشود.

محل میخچه را به مدت یک ربع در آب گرم قرار دهید و سپس آن را به طور کامل خشک کنید.
یک یا دو قطره از محلول میخچه را روی میخچه قطره‌ای بگذارید و صبر کنید تا به طور کامل خشک شود. حواستان باشد که قطره میخچه پرشین به نواحی اطراف ضایعه نفوذ نکند.
اجازه ندهید قطره ضد میخچه به چشمانتان برسد. مطمئن شوید که از این قطره بر روی پوستهای التهابی استفاده نمیکنید.

در مورد این سوال که چسب میخچه بهتر است یا قطره میخچه باید بگوییم عملکرد این دو به دلیل دارا بودن مقادیر معینی اسید سالیسیلیک تفاوتی با هم ندارد و شما باید از روشی که برایتان راحت تر است استفاده نمایید.

یکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران ما با آن رو به رو هستند سیاهی دور چشم میباشد. اگر شما هم میخواهید در سریع ترین زمان سیاهی دور چشم خود را درمان کنید میتوانید به صفحه قرص برای رفع سیاهی دور چشم مراجعه کنید.

جراحی میخچه پا با لیزر

درمان میخچه با لیزر یکی از اثبات شده‌ ترین و بهترین روش‌ های کاهش و حذف میخچه‌هاست و روشی بسیار ساده و کوتاه مدت است که نیازی به استفاده از چاقوی جراحی ندارد.

اگر نمیدانید درمان میخچه با لیزر چگونه است باید بگوییم عموماً برای انجام لیزر میخچه دست و پا در لیزر میخچه پا در تهران از لیزر co2 استفاده میشود که با بهره‌ گیری از انرژی پرتو های نور، لایه‌ های پوستی را تحت تأثیر قرار میدهد.

مکانیزم عملکرد لیزر میخچه پا در کلینیک ندای سلامت مرکز لیزر میخچه تهران به این صورت است که منطقه‌ ای از پوست که مشکل میخچه دارد را تحت تأثیر قرار داده و لیزر میخچه با گرم کردن و تبخیر این منطقه، باعث تغییر حالت پوست و از بین بردن عفونت‌ ها و باکتری‌ های پوستی و به عبارتی سوزاندن میخچه با لیزر میشود که منجر به حذف میخچه‌ ها روی پوست فرد میشود.

در روش جراحی میخچه پا با لیزر، فقط منطقه مورد نظر مانند لیزر میخچه کف پا تحت تأثیر پرتوها قرار میگیرد و در درمان میخچه پا با لیزر بافت‌ های سالم پوست هیچ تغییری نمیکنند و سالم باقی میمانند.

درمان میخچه با لیزر در تهران یا عمل میخچه با لیزر در مراکز مختلفی انجام میشود و هزینه لیزر میخچه پا در مراکز لیزر میخچه متنوع و متغیر میباشد.

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت لیزر میخچه پا و عوامل موثر در کاهش هزینه لیزر میخچه در کلینیک ندای سلامت به عنوان یکی از بهترین مراکز لیزر میخچه با همکاران ما در مرکز لیزر میخچه پا شرق تهران تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در مورد شرایط لیزر میخچه در تهران کسب نمایید.

اگر میخواهید میخچه و پینه پا یا دست خود را در بهترین مرکز لیزر تهران درمان کنید و از دیگر خدمات لیزر درمانی این مرکز استفاده کنید میتوانید به صفحه بهترین مرکز لیزر در تهران مراجعه کنید و از قیمت خدمات لیزر درمانی در کلینیک ندای سلامت اطلاع پیدا کنید.

جراحی میخچه پا

عمل جراحی میخچه پا به صورت سرپایی در مطب انجام میشود و نیازی به دوره نقاهتی ندارد. پس از عمل جراحی برای اصلاح ناهنجاری‌ هایی که باعث ایجاد میخچه میشوند بهتر است کفش طبی استفاده کنید.

بعد از حدود دو هفته از جراحی میخچه انگشت پا ممکن است بتوانید از کفش معمولی خود استفاده کنید اما بیشتر افراد پس از سه تا چهار هفته از عمل جراحی میخچه از کفش‌ های مخصوص استفاده میکنند. پس از بهبودی کامل، می‌ توانید به طور طبیعی راه بروید. پزشک متخصص پا در مورد جراحی میخک پا ممکن است به شما توصیه‌ های فیزیک درمانی یا فیزیوتراپی مناسب بدهد تا بهبودی سریع‌ تری برایتان فراهم شود.

برای درمان میخچه دست و پا جراحی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد اما تضمینی برای عدم عود آسیب پس از جراحی میخچه پا یا دست وجود ندارد. در ابتدا میتوانید با ایجاد تغییرات در سبک زندگی خود به درمان میخچه پرداخته و سعی کنید پاهایتان را خشک نگه دارید و از ساییدن و اصطکاک آن جلوگیری کنید. در منزل از کفش‌ های مناسب و جوراب‌ های نرم و کتان استفاده کنید. باز هم توجه داشته باشید که استفاده از جوراب های پلی استر و یا پشمی می‌تواند باعث آسیب و قرمزی پا شود.

اگر پزشک شما در جراحی میخچه پا با مشورت با ارتوپد تصمیم بگیرد که علت میخچه پا به علت اختلالات ساختاری پا باشد، جراحی ارتوپدی ممکن است راه حلی مناسب برای شما باشد تا از عود مکرر میخچه در پا خود رهایی یابید.

عمل جراحی میخچه پا در شرایط نادر انجام میشود در اکثر مواقع پزشک به کمک دارو درمان این مشکل را حل میکند اما در برخی موارد که در تجربیات جراحی میخچه پا نی نی سایت ذکر شده، ممکن است پزشک بخاطر استخوانی که باعث اصطکاک میشود جراحی انجام دهد. این جراحی میخچه به منظور اصلاح تراز استخوان صورت میگیرد.

برای از بین بردن میخچه، پزشک ممکن است جراحی ساده‌ ای در مطب انجام دهد که در این صورت هزینه جراحی میخچه کمتر از جراحی های گسترده تر در بیمارستان خواهد بود. در این روش جراحی میخچه، ریشه میخچه و پوست ضخیم شده برای از بین بردن آن برداشته میشوند اما اگر این کار توسط متخصص انجام نشود، ممکن است به عفونت منجر شود.

شما میتوانید برای اطلاع از هزینه جراحی میخچه، شرایط عمل میخچه پا، عمل میخچه پا با لیزر، متخصص جراحی میخچه با لیزر در کلینیک ندای سلامت با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در مورد هزینه عمل میخچه پا کسب نمایید.

بعد از عمل میخچه پا

عمل جراحی میخچه پا یک عمل سرپایی است که در مطب انجام میشود و به دوره نقاهت زیادی نیازی ندارد. اگر تصمیم به انجام جراحی برای اصلاح ناهنجاری‌ هایی که میخچه را ایجاد میکنند گرفته‌اید باید پس از عمل از کفش طبی استفاده کنید.

ممکن است بعد از دو هفته بتوانید دوباره از کفش‌ های معمولی خود استفاده کنید اما بیشتر افراد تا سه تا چهار هفته بعد از عمل از کفش‌ های مخصوص استفاده میکنند. پس از بهبودی کامل معمولاً میتوانید به طور طبیعی راه بروید. پزشک متخصص ارتوپد به شما درمان‌ های فیزیکی خانگی را توصیه میکند تا بهبودی خود را سریع‌ تر برسانید.

درمان میخچه پا در منزل
درمان میخچه پا در منزل

درمان میخچه پا در منزل

درمان میخچه پا در منزل یکی از درخواست های پرطرفدار و محبوب کاربران در سایت ندای سلامت است. بیشتر مبتلایان به میخچه کف پا به دنبال روش های درمان قطعی میخچه کف پا با روشهای خانگی و پزشکی هستند که هم هزینه کمی داشته باشد و هم به صورت قطعی درمان میخچه پا در منزل را انجام دهد.

دقت داشته باشید که در این روش ها ابتدا باید بدانید میخچه چیست و فرق زگیل و میخچه را از روی شکل میخچه پا که به صورت دایره ای با مرز و هسته ای در مرکز آن است تشخیص دهید و ابتدا به دنبال رفع علت میخچه کنار انگشت پا و دست باشید و سپس روش های رفع میخچه و درمان را امتحان کنید.

پیشنهاد میکنیم برای درمان میخچه حتما به دکتر میخچه پا متخصص در کلینیک میخچه پا مراجعه کنید تا با روش های کم خطر در سریع ترین زمان برای درمان میخچه اقدام کند.

اگر نمیدانید برای درمان میخچه به چه دکتری مراجعه کنیم یا برای میخچه پا پیش چه دکتری باید رفت باید بگوییم شما میتوانید به مراکز در اوردن میخچه پا مراجعه کنید که در این مراکز دکتر برای میخچه پا که تخصص عمومی، پوست و ارتوپد دارند برای سوزاندن میخچه و در اوردن میخچه با روش های مختلف اقدام میکنند.


ندای سلامت برای افرادی که علاقه مند به یادگیری و آموزش لیزر موهای زائد هستند، اقدام به برگزاری این دوره کرده به همین منظور می توانید به صفحه آموزش لیزر موهای زائد مراجعه کنید.

درمان میخچه با وازلین

میخچه ضایعه‌ای بسیار دردناک است و باالتهاب زیادی همراه است. چالش اساسی درمان فوری میخچه پا این است که باید به‌درستی و با ملایمت این ضایعه سرسخت را درمان کرد تا درد حداقلی را تجربه کنید.

خوشبختانه استفاده از وازلین یکی از کم‌ دردترین و مؤثرترین روش‌ های درمانی برای میخچه میباشد که در قسمت قبل توضیح دادیم میخچه پا چه شکلی است و با فرق میخچه و زگیل آشنا شدید.

وازلین علاوه بر خواص دیگری که دارد دارای ویژگی آرامبخشی و ضدالتهابی نیز میباشد و مصرف آن میتواند بهبود التهاب میخچه را تسکین دهد. برای درمان میخچه با وازلین کافیست مقداری وازلین را روی منطقه میخچه بمالید و سپس با بستن یک بخش از نایلون و پوشیدن جورابی گرم، منطقه را گرم نگه دارید.

این کار را برای درمان میخچه با وازلین به‌ طور مکرر تکرار کنید تا میخچه نرم و به‌تدریج از بین برود. هرچند روش‌ های دیگری برای درمان میخچه وجود دارند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت اما روش درمان میخچه با وازلین به نظر میرسد ساده‌ تر و با درد کمتری همراه است و به‌ طور کلی با رطوبت دهی پا احتمال بازگشت میخچه و جراحی میخچه انگشت دست را کاهش میدهد.

توصیه میشود از این روش به جای درمان میخچه با کبریت استفاده کنید زیرا جدیدترین روش درمان میخچه با کبریت مورد توجه قرار گرفته است درحالی که میتواند آسیب های جبران ناپذیری به پوست پا یا دست وارد کند.

درمان میخچه پا با نمک

از نمک اپسوم به‌عنوان یک لایه‌ بردار استفاده میشود. این ترکیب قابلیت نرم کردن پوست و کاهش درد را داراست و همچنین دارای خواص ضدباکتریایی میباشد که در درمان میخچه پا با نمک مورد استفاده قرار میگیرد.

  • برای استفاده از درمان میخچه پا با محلول نمک باید لگنی را از آب گرم پر کنید و سپس نمک اسپوم را در آن بریزید.
  • پاهای خود را در این ترکیب کاملا خیس کنید و بگذارید حدود 1 ربع در لگن باقی بماند تا پوست پا نرم شود.
  • با استفاده از سنگ پا روی بخش میخچه دست کودک یا بزرگسال بکشید تا سلول های مرده لایه برداری شوند.
  • بعد از چند بار تکرار این مراحل در روز های مختلف شاهد رفع میخچه خود خواهید بود.

درمان میخچه پا با روغن کرچک

برای درمان میخچه پا با روغن کرچک میتوانید از پد های مخصوص میخچه پا استفاده کنید و نیاز به مقداری روغن کرچک مرغوب نیز خواهید داشت.

  1. در این روش اگر میخواهید بدانید میخچه را چگونه از بین ببریم باید پای خود را مانند روش قبلی در لگن آب گرم خیس کنید.
  2. در این روش برای رفع میخچه کف پا درمان به این صورت است که بعد از خشک کردن پا مقداری روغن کرچک را روی میخچه بمالید و با استفاده از پد های مخصوص میخچه که در داروخانه ها به فروش میرسد ناحیه را بپوشانید.
  3. این روغن و پد ها به مرور زمان منجر به رفع میخچه و زگیل میشوند.

درمان میخچه با سرکه سیب

دو روش برای درمان میخچه با سرکه سیب در ادامه آمده است:

روش 1:

  • ابتدا برای رفع میخچه و درمان آن پاهای خود را به مدت کوتاهی در آب گرم قرار دهید.
  • سپس پاها را در این روش درمان غیر جراحی میخچه پا از آب خارج کرده و یک قطعه پنبه را در یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خیس کرده و روی میخچه کف پا بچسبانید.
  • پس از آن برای درمان غیر جراحي ميخچه پا، پنبه با سرکه را به مدت 5 دقیقه روی میخچه نگه دارید.
  • پس از خشک شدن سرکه، 1 تا 2 قطره روغن درخت چای را روی میخچه بمالید و به آن فرصت دهید که جذب شود. این کار به بهبود میخچه کمک زیادی میکند و به مرور زمان با تکرار میتواند نتایجی مانند سوزاندن میخچه پا را به همراه داشته باشد.

روش 2:

  • یک لگن را با آب داغ و صابون پُر کنید و یک فنجان سرکه سیب به آن اضافه نمایید.
  • پس از آماده شدن محلول، پاهای خود را به مدت 15 دقیقه در آن غوطه ور کنید.
  • سپس پس از این مرحله، با استفاده از روغن کرچک پاها را مرطوب کنید.

سیر و میخچه

برای درمان میخچه با سیر بسیاری از مردم نتایج خوبی را بازگو کرده اند و بسیاری از رفع میخچه در این روش رضایت زیادی داشتند.

سیر، که دارای آنزیم بروملائین است که میتواند در درمان میخچه پا در خانه موثر باشد. برای انجام این روش و بهره گیری از مزایا سیر و میخچه، یک عدد سیر را به دو قسمت تقسیم کرده و یک نصف از آن را حدود یک دقیقه روی میخچه کف پا مالش دهید.

سپس نصف دیگر سیر را روی میخچه قرار دهید و با باند بپوشانید و اجازه دهید تا از شب تا صبح روی میخچه باقی بماند. صبح میتوانید پانسمان را باز کنید و سیر را بردارید. این روش را چندین بار تکرار کنید تا بعد از 2 هفته نتیجه را مشاهده کنید.

درمان میخچه با آناناس

آنزیم بروملائین در آناناس وجود دارد که میتواند در دمان فوری میخچه در منزل مورد استفاده قرار گیرد. برای درمان فوری میخچه پا با استفاده از آناناس شما میتوانید این میوه8 را به تکه های کوچک تقسیم کنید.

قطعات آناناس را روی پوست ضخیم شده میخچه دست یا پا قرار دهید و با استفاده از پانسمان مناسب اجازه دهید برای شب تا صبح روی محل مورد نظر بماند.

درمان میخچه با زردچوبه و عسل

اکنون که میدانید میخچه ی پا چیست بهتر است برای درمان میخچه کف پا در کودکان و بزرگسالان به جای مراجعه به متخصص میخچه پا اقدام به درمان میخچه با زردچوبه و عسل کنید.

زرد چوبه دارای خواص شیمیایی و خواص ضد میکروبی است و میتواند در درمان میخچه پا موثر باشد. برای انجام این کار، یک قاشق مرباخوری را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و آن را روی میخچه بمالید.

سپس اجازه دهید خمیر روی میخچه باز بماند تا خشک شود. پس از خشک شدن میتوانید آن را با آب گرم شویید و این فرآیند را دو بار در روز تکرار کنید.

درمان میخچه با جوش شیرین

برای درمان میخچه با جوش شیرین، می‌توانید خمیری با استفاده از آب و آبلیمو تهیه کرده و آن را بر روی میخچه بمالید و برای یک شب روی آن باقی بگذارید. این کار میتواند منجر به حذف سلول‌ های مرده و ضد عفونی شدن آن ناحیه شود. برای داشتن نتیجه موثر، این روش درمانی را به طور مداوم به مدت ۵ تا ۷ شب تکرار نمایید.

درمان میخچه پا با قرص آسپرین

برای درمان میخچه پا با قرص آسپرین شما میتوانید چند قرص را با استفاده از گوشت کوب له کنید تا حالت پودری به خود بگیرد. پودر حاصل شده را با سرکه سیب و آب مخلوط نمایید و سپس روی بخش آسیب دیده یا میخچه قرار دهید.

روی ترکیب قرار داده شده میتوانید پارچه ای را به صورت بانداژ قرار دهید تا ترکیب نریزد. بعد از گذشت 10 دقیقه بانداژ را بردارید و با استفاده از سنگ پا سعی کنید سلول های مرده را از روی محل میخچه بزدایید.

درمان میخچه پا با لیمو

برای درمان میخچه پا با لیمو شما میتوانید هر شب به مدت 2 هفته این کار را تکرار کنید تا به جای مراجعه به دکتر میخچه با این روش خانگی نتیجه عالی حاصل شود.

پیش از خوابیدن، یک تکه لیمو را بریده و آن را روی محل آسیب دیده میچه قرار دهید و با باند ببندید. سپس یک جوراب پنبه‌ ای بپوشید و لیمو را طول شب روی میخچه پا نگه دارید. این فرایند را تا زمان درمان میخچه هر شب تکرار کنید.

در صورتی که با این روش ها میخچه درمان نشد میتوانید به کلینیک درمان میخچه پا ندای سلامت مراجعه کنید تا با استفاده از جدیدترین روش های روز دنیا اقدام به درمان میخچه دست و پا کنید.

درمان میخچه با روغن سقز

درمان میخچه پا با روغن سقز یکی دیگر از روش هایی است که میتوانید به جای پرداخت هزینه عمل میخچه پا از این روش کم هزینه بهره ببرید. یک روش موثر برای درمان میخچه استفاده از روغن سقز است.

بر روی ناحیه آسیب‌ دیده، یک تکه یخ قرار دهید و سپس آن را خشک کنید. سپس با استفاده از روغن سقز محل مورد نظر را ماساژ دهید و ناحیه مورد نیاز را بپوشانید و اجازه دهید تا یک شب روی پوستتان باقی بماند.

درمان میخچه با آلوئه ورا

برگ‌های آلوئه ورا به صورت طبیعی کاربردهای منحصر به فردی در مراقبت و درمان دارند و بعضاً در عطاری‌ ها به فروش میرسند. برگ طبیعی آلوئه ورا بیشتر برای ساخت ماسک‌ ها و ترکیبات خانگی استفاده میشود.

یکی از کاربردهای خانگی آلوئه ورا درمان میخچه پا است. ژل آلوئه ورا، خواص آبرسانی و مرطوب‌ کنندگی عالی دارد و برای نرمی و لطافت پوست پا مفید است. همچنین با توجه به خاصیت ضد باکتریایی خود، میتواند در از بین بردن میکروارگانیسم‌ های بیماری‌ زا کمک کند.

آلوئه ورا قدرت ترمیم و بازسازی سلول‌ های پوست را هم افزایش میدهد. برای انجام این روش یک برگ بزرگ آلوئه ورا را تهیه کنید و پوست آن را با چاقو یا چنگال جدا کنید تا ژل آلوئه ورا آماده شود.

سپس آن را با میکسر یا چنگال خوب مخلوط کنید تا به یک خمیر رقیق و ژله‌ ای تبدیل شود. سپس پاهایتان را در یک تشت آب حدود دو سوم پر‌کنید و ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید. پاهایتان را در تشت قرار دهید و حدود 20 دقیقه صبر کنید، سپس پاهایتان را بشویید.

این روش را به طور مداوم شب‌ ها قبل از خواب و صبح‌ ها قبل از حمام انجام دهید تا در کوتاه‌ ترین زمان ممکن از میخچه‌ هایتان راحت شوید.

عسل و آب گرم در درمان خانگی میخچه

عسل یکی از موثرترین ترکیبات خانگی برای درمان میخچه پا به شمار میرود. این ماده جادویی، با خواص فوق‌العاده‌ اش، هزاران سال است که توسط افراد مختلف برای درمان مشکلات پوستی استفاده میشود. عسل ترکیبی غنی از مواد مغذی، ویتامین‌ های ضروری، اسیدهای آمینه و پروتئین‌ هایی است که بدن نیاز دارد. علاوه بر این، عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی است که آن را به گزینه‌ ای مناسب برای درمان میخچه پا تبدیل کرده است.

برای آماده‌ سازی محلول، یک تشت متوسط را انتخاب کرده و دو سوم آن را با آب گرم پر کنید. سپس دو تا سه قاشق غذاخوری عسل را به آب اضافه کرده و آن را هم بزنید تا عسل به طور کامل در آب حل شود. اگر تمایل دارید میتوانید از کمی ماده شوینده یا چند قطره روغن اسانسی نیز استفاده کنید. این ترکیبات کمک میکنند تا پوست پا نرم شود و میخچه‌ ها از بین برود.

پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در این مخلوط آبی قرار دهید و از فرصت استفاده کنید که کمی ماساژ به پاهایتان بدهید. آب گرم باعث تقویت جریان خون در ناحیه پا میشود و در کاهش خستگی و استراحت پاها نیز مؤثر است.

سپس پاهایتان را از آب خارج کرده و با سنگ پا یا رنده پا، محل میخچه را به آرامی پاک کنید. این مراحل را زیر آب ولرم و جاری انجام دهید تا پوست‌ های مرده برطرف شوند. سپس پاهای خود را خشک کرده و با روغن نارگیل یا لوسیون مرطوب‌کننده ماساژ دهید.

این روش را هفته‌ای دو تا سه بار تکرار کنید تا میخچه‌های پا به طور کامل از بین بروند.

یکی از لیزر هایی که برای رفع میخچه دست و پا مورد استفاده قرار میگیرد لیزر پلاتینیوم میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این لیزر و ویژگی ها و مزایا آن میتوانید به صفحه دستگاه لیزر پلاتینیوم مراجعه کنید.

شیرین بیان برای درمان میخچه

شیرین بیان گیاهی میباشد که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است و میتواند برای رفع میخچه پا و دست مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از آن به 4 ریشه شیرین بیان و مقداری روغن خردل نیاز دارید.

شما باید ریشه شیرین بیان را آسیب کنید و سپس با مقدار دلخواهی از روغن خردل ترکیب کنید تا خمیری از آن ها حاصل شود. خمیر را شب ها روی میخچه دست یا پا قرار دهید و اجازه بدهید با کمک بانداژ تا صبح روی میخچه بماند. برای شستن این خمیر میتوانید از آب گرم استفاده کنید. این کار را برای 2 هفته هر شب انجام دهید.

ویتامین E برای درمان خانگی میخچه

ویتامین E برای درمان خانگی میخچه مورد استفاده قرار میگیرد و شما حتی میتوانید از آن بعد از عمل میخچه پا استفاده کنید زیرا میتواند پوست ضخیم میخچه و اطراف آن را نرم کند و به بهبودی میخچه دست و پا کمک کند. مجرب ترین دکتر میخچه در تهران استفاده از این ویتامین E برای درمان خانگی میخچه را توصیه میکند زیرا میتواند به نرم شدن میخچه کمک کند.

برای استفاده از ویتامین E برای درمان خانگی میخچه باید با سوزن آن را سوراخ نمایید تا بتوانید روی میخچه آن را بمالید. پس از قرار گرفتن روغن روی میخچه میتوانید تا صبح جوراب نرم بپوشید تا روغن جذب شود. این کار را هرشب تا رفع میخچه انجام دهید.

رفع میخچه با پیاز

پیاز یکی دیگر از روش های خانگی است که تعدادی دکتر میخچه پا تهران استفاده از آن توصیه میکنند. به جای پرداخت هزینه جراحی میخچه پا میتوانید از آنتی اکسیدان های پیاز برای درمان سریع میخچه پا نهایت بهره را ببرید. در واقع پیاز میتواند اسکار روی پوست را بهبود بخشد و برای درمان میخچه و پینه پا مورد استفاده قرار میگیرد.

برای رفع میخچه با پیاز میتوانید آن را نصف کنید و روی میخچه دست یا پا خود قرار دهید و آن را پانسمان کنید. این پیاز میتواند از شب تا صبح روی میخچه بماند و تاثیر داشته باشد.

روغن نارگیل برای درمان خانگی میخچه

روغن نارگیل برای درمان خانگی میخچه مورد استفاده قرار میگیرد و توانسته رضایت بیشتر بیماران و مبتلایان به میخچه را جلب کند. در واقع روغن نارگیل میتواند رطوبت کافی را برای پوست فراهم کند و همین امر میتواند به نرم شدن میخچه و پینه و در نهایت رفع آن ها کمک کند.

برای این کار میتوانید هرشب روغن نارگیل را روی میخچه خود بمالید و اجازه دهید تا صبح روی منطقه مورد نظر بماند و سپس با آب ولرم ناحیه را شستشو دهید.

درمان میخچه دست با جو دو سر

جو دو سر یکی از درمان های خانگی میخچه است که میتواند لایه برداری پوست را انجام دهد و شما را از شر پوست ضخیم و درد میخچه خلاص کند. شما میتوانید با استفاده از پودر جو دو سر و آب خمیری درست کنید و این خمیر را روی میخچه دست یا پا خود قرار دهید.

این خمیر میتواند تا 1 ربع روی پوست باقی بماند و سپس باید با آب ولرم پوست را شستشو دهید.

درمان میخچه با روغن تربانتین

روغن تربانتین یک ترکیب شیمیایی است که از بخار گرفتن اورلورسین (ماده قارچی) از نوع خاصی از درخت کاج به دست می‌ آید. این روغن بی‌ رنگ و بدون بو است و دارای ویژگی گرم‌ کننده است. وقتی این روغن را به پوست بمالید، حس گرمایی خاصی ایجاد می‌ شود که به کاهش دردها و رفع التهاب کمک میکند.

برای درمان میخچه، ابتدا باید یخ را روی ناحیه میخچه بگذارید تا کمی بی‌ حس شود. سپس یک پارچه تمیز را در روغن تربانتین غوطه ور کرده و آن را روی محل میخچه قرار دهید. این روش را چندین بار در روز تکرار کنید تا میخچه خشک و پوست پوست شود. با استفاده از روغن تربانتین، گردش خون در منطقه زخم افزایش میابد که باعث نرم شدن پوست و کاهش التهاب میشود.

درمان خانگی میخچه با پاپایا

خربزه درختی یا پاپایا یکی از میوه‌ های معتبر آمریکای جنوبی است که در بعضی از کشورهای آسیای جنوبی و آفریقایی نیز تولید میشود. این میوه در طب سنتی برای درمان بیماری مالاریا و آسم استفاده میشود و همچنین میتواند در درمان میخچه‌ های پا موثر باشد.

برای استفاده از خواص درمانی پاپایا برای میخچه، یک تکه کوچک از این میوه را روی ناحیه میخچه قرار داده و آن را با یک باند ببندید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید تا تاثیر بهتری داشته باشد. اگر پاپایا را نتوانستید تهیه کنید میتوانید از آب میوه آن نیز بهره ببرید.

سنگ پا برای درمان میخچه کف پا

سنگ پا برای درمان میخچه کف پا میتواند یک روش درمان سریع میخچه پا باشد که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. استفاده از سنگ پا علاوه بر لایه برداری سطحی که انجام میدهد میتواند به احساس آرامش افراد نیز کمک کند و سبب خون رسانی بهتر در پا گردد.

برای استفاده از سنگ پا جهت درمان میخچه میتوانید پاها را برای یک ربع در آب گرم قرار دهید تا پوست پا نرم شود و سپس سنگ پا را روی میخچه ها ماساژ دهید تا لایه برداری به درستی انجام شود.

درمان میخچه پا با اسید سالیسیلیک

برای درمان میخچه از محلول حاوی اسید سالیسیلیک استفاده میشود. اگر میخچه بزرگ باشد استفاده از این محلول نیازمند مدت زمان طولانی میباشد. همچنین چسب میخچه که حاوی اسید سالیسیلیک است برای درمان این بیماری استفاده میشود.

برای این منظور بسیاری از مرکز درمان میخچه در تهران مانند کلینیک ندای سلامت استفاده از قطره و محلول میخچه را پیشنهاد میکنند. همچنین چسب میخچه هم حاوی اسید سالیسیلیک میباشد که میتواند در درمان فوری میخچه مورد استفاده قرار گیرد.

درمان میخچه طب سنتی
درمان میخچه طب سنتی

درمان میخچه طب سنتی

درمان میخچه در طب سنتی به سبک دکتر خیر اندیش به این صورت است که شما میتوانید از سه روش برای درمان میخچه ‌در طب سنتی استفاده کنید.

روش اول درمان میخچه ‌در طب سنتی: یک لیوان سرکه انگبین (سکنجبین) و یک قاشق مرباخوری اسفند را برای درمان میخچه در طب سنتی به سبک دکتر خیر اندیش با هم مخلوط کرده و به مدت ۴۰ روز، روزانه یک لیوان از این ترکیب را مصرف کنید. توجه کنید که سرکه انگبین از ترکیب دو بخش عرق نعنا، دو بخش عسل، یک بخش سرکه و دو بخش آب تهیه میشود.

روش دوم درمان میخچه ‌در طب سنتی: دو گل میخک را در نیم لیوان آبلیمو خیس کنید و به مدت یک ساعت قرار دهید، سپس محلول را صاف کرده و با پنبه روی محل میخچه قرار دهید.

روش سوم درمان میخچه ‌در طب سنتی: تعدادی حبه سیر را به قطعات کوچکتر برش داده و روی محل میخچه پخش کنید، سپس با نمک بپاشانید. سیرها را در محل میخچه قرار دهید و با یک دستمال تمیز آن را بسته کنید. بعد از سه روز برای درمان میخچه در طب سنتی به سبک دکتر خیر اندیش، دستمال را باز کرده و از نتیجه رفع میخچه تعجب کنید.

مشاوره رایگان بهترین مرکز درمان میخچه پا تهران

اگر به دنبال یک دکتر خوب برای درمان میخچه پا در تهران منطقه سهرودی و عباس آباد هستید، ما مطب ندای سلامت  بهترین کلینیک میخچه پا تهران را به شما معرفی می کنیم.

آدرس کلینیک میخچه پا در تهران : خیابان سهروردی شمالی، بالاتر از خیابان بهشتی، ابتدای شهرتاش، پلاک 75 طبقه 2 واحد 4

شماره تماس ها مرکز درمان میخچه دست و پا در خیابان سهروردی: 02188503893 – 02188509414 – 09128881646 – 02188503986

ما آماده ارائه خدمات به تمام زیبا دوستان عزیز هستیم. درصورتی که مطالب ارائه شده رضایت شما را جلب نموده است پایین تر از همین خط گوشه سمت چپ، به این مطلب امتیاز دهید و در انتهای مقاله دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح فرمایید.

جمعبندی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با روش های درمان میخچه آشنا کنیم و به شما توضیح دهیم برای میخچه چه دکتری باید رفت و به طور کلی در صورت عدم درمان میخچه در زمان مناسب و اینکه عمل میخچه پا چگونه است توضیح دادیم. اکنون شما پاسخ سوال میخچه واگیر دارد؟ را میدانید که این عارضه پوستی واگیردار نیست و با تجربیات فرق زگیل و میخچه نی نی سایت و فرق میخچه با خار پاشنه آشنا شدید. همچنین با روش فریز میخچه پا برای رفع میخچه آشنایی پیدا کردید. اگر در مورد درمان میخچه صورت، میخچه صورت، میخچه سر، خارش میخچه و جراحی عکس ریشه میخچه پا دارید میتوانید در بخش نظرات این صفحه مطرح کنید تا متخصصین ندای سلامت در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

بهترین درمان میخچه پا و دست چیست؟

بسته به میزان پیشرفت میخچه دست و پا روش های مختلفی را میتوانید امتحان کنید اما به طور کلی لیزر میخچه دست و پا میتواند روش قطعی تر و بدون بازگشت میخچه باشد. برای انجام لیزر میخچه میتوانید با همکاران ما در کلینیک ندای سلامت تماس برقرار کنید.

چگونه میخچه را از بین ببریم؟

برای درمان خانگی میخچه شما میتوانید از تمامی روش های کاربردی که در این مقاله آموزش دادیم بهره مند شوید. همچنین برای درمان پزشکی میخچه هم میتوانید به کلینیک ندای سلامت مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان میخچه دست یا پا شما درمان شود.

بهترین مراکز لیزر میخچه کجا هستند؟

بهترین مرکز لیزر میخچه تهران کلینیک ندای سلامت میباشد که متخصص ترین تیم دکتر میخچه پا را گرد هم آورده و با جدیدترین و قطعی ترین روش ها اقدام به درمان میخچه پا میکند.

مطالعه مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین